Tydzień ekologii
Wiedza o proekologicznych postawach i działaniach jest bliska przedszkolakom – uprawiają ogródek , biorą udział w akcjach ekologicznych, wiedzą co to kompost i recykling. W kwietniu z okazji Dnia Ziemi po raz kolejny jako temat zajęć pojawiły się zagadnienia takie jak segregacja odpadów, ograniczanie kupowania zbędnych przedmiotów, ochrona środowiska , dbałość o tereny zielone, oszczędzanie wody. Powstał Kodeks Ekologa.
Dzień marchewki
Celem dnia tematycznego było promowanie jedzenia warzyw i owoców na przykładzie marchewki, która można różnorodnie przetworzyć w pyszne dania. Inne cele zajęć to rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole oraz zapoznanie dzieci ze sprzętem gospodarstwa domowego – sokowirówką i robotem kuchennym. Wspólnie wykonano sok z marchewki i jabłka, surówkę z marchewki i pomarańczy. Zgodnie z zasadą zero waste przedszkolaki z marchewki odzyskanej po produkcji soku wykonały ciasto marchewkowe.
Dzień matematyki
Umiejętności matematyczne przedszkolaków rozwijane są na co dzień w toku bieżącej pracy. Mimo to Dzień Matematyki przyniósł nowe, atrakcyjne rozwiązania metodyczne, dzielenie się wiedza i doświadczeniem przez nauczycielki oraz dużo matematycznej zabawy dla dzieci . Na zdjęciach prezentujemy m.in. zabawy matematyczne w kącikach zabawowo-zadaniowych: ważenie i przeliczanie, odwzorowywanie kształtów figur geometrycznych oraz liczb za pomocą zapałek, kreślenie farbą za pomocą patyczków kosmetycznych, przenoszenie drewnianymi szczypcami pomponów w wyznaczone […]
Innowacja froeblowska w grupie 3
Teatrzyk stolikowy, eksperymenty i doświadczenia, zajęcia matematyczne przy użyciu korali – to niektóre z metod stosowanych w grupie, w której prowadzona jest innowacja w oparciu o metodykę Froebla. Przedszkolaki pracują też często w kącikach doświadczalnych, ucząc się pracy w grupie i komunikacji oraz podziału zadań. Ulubionym przez dzieci środkiem dydaktycznym są tzw. dary Froebla – drewniane kolorowe klocki w kształcie brył geometrycznych. Dzieci potrafią posługiwać się nazwami sześcian […]
Potwierdzanie woli uczęszczania do Przedszkola 47
Zapraszamy wszystkich kandydatów , którzy zostali zrekrutowani do naszego przedszkola, do potwierdzania woli uczęszczania. Można zrobić to samodzielnie zaznaczając potwierdzenie w systemie, wysyłając wiadomość e-mail na adres oraz pisząc oświadczenie na dostępnym w sekretariacie dokumencie w terminie: 25.04 – 06.05.2022.
Dyżur wakacyjny dla dzieci z innych placówek
Lista wolnych miejsc: grupa 3-4 latków 1 miejsce, grupa 4-5 latków 3 miejsca, grupa 5- 6 latków 1 miejsce.
Rozstrzygnięcie konkursu „Muzycznie-ekologicznie”.
Zakończył się powiatowy Konkurs „Muzycznie – ekologicznie”. Do konkursu „Muzycznie – ekologicznie” zgłosiło się 26 przedszkoli z Krakowa oraz powiatu krakowskiego. Jury oceniało wykonania według kryteriów tj.: muzykalność i rytmiczność, instrumentacja do piosenki, wykorzystanie instrumentów niekonwencjonalnych, wrażenie artystyczne. Z przyjemnością ogłaszamy, że laureatami w Konkursie „Muzycznie – ekologicznie” zostały następujące zespoły: Dzieci młodsze: I miejsce Grupa Żabki, Samorządowe Przedszkole nr 115 w Krakowie II miejsce Grupa […]
Dzień dinozaura
Dzieci z naszego przedszkola po raz kolejny stały się odkrywcami – tym razem dzień tematyczny zabrał ich w niezwykłą podróż do krainy dinozaurów. Przedszkolaki bawiły się w paleontologów, rekonstruowały szkielet dinozaura, rozpoznawały różne gatunki tych gadów, wzięły udział w zabawach ruchowych i plastycznych związanych z dinozaurami , podglądały dinozaury w jajkach i na trójwymiarowych rysunkach.
Dzień Pizzy
Włoski przysmak stał się głównym temat jednego z lutowych dni tematycznych w naszym przedszkolu. W każdej z grup nieco inaczej świętowano ten dzień – pizza inspirował do zabaw matematycznych, poznawania elementów kuchni włoskiej, kodowania i – oczywiście – warsztatów kulinarnych .
Eksperymenty i obserwacje
Tworzenie barwników z krepy do eksperymentowania, eksperymenty: ,,Kolorowa piana”, „Uciekający brokat”, „Magiczne gwiazdki”, „Kolorowe wulkany”, ,,Brokatowa piana” to jedne z wielu działań, które pozwalają przedszkolakom obserwować i opisywać słowami różnorodne zjawiska. Nauka poprzez działanie kształtuje u dzieci postawę ciekawości poznawczej i pozwala kojarzyć poznawanie z zabawą i odkrywaniem świata.