Akcja „Poczytaj maluchowi”, prowadzona przez uczniów klasy drugiej, polega na spotkaniach chętnych lektorów z klasy 2a z dziećmi z oddziałów przedszkolnych Szkoły Podstawowej nr 106. Przedszkolaki z uwagą słuchają czytanych opowieści a uczniowie świetnie czują się w tej, nowej dla siebie, roli. To nie tylko promocja czytelnictwa wśród najmłodszych ale i integracja społeczności szkolno-przedszkolnej. Wyboru lektury dokonuj uczniowie na zajęciach czytelniczych pod czujnym okiem nauczyciela , potem pozostaje już tylko trening pięknego czytania.
Podobne wpisy
Ślubujemy!
2025-10-16Tegoroczne ślubowanie odbyło się na wyremontowanej sali gimnastycznej i zgromadziło wszystkich pierwszoklasistów oraz liczną publiczność. Uczniowie zaprezentowali wiersze i piosenkę, wzięli udział w ceremonii ślubowania i pasowania. Ciepłe słowa do pierwszoklasistów skierowali starsi koledzy, a koło teatralne wystąpiło z premierą nowego przedstawienia: Dzwon Artura. Przedstawienie oparte jest na autorskim scenariuszu i opowiada o dziele i życiu Artura Grottgera, widzianym oczyma współczesnego młodego człowieka.
Tydzień przeciwdziałania przemocy rówieśniczej – udział w ogólnopolskiej akcji
2025-10-05W pierwszym tygodniu października SP 106 wzięła udział w ogólnopolskiej akcji przeciwdziałania przemocy rówieśniczej. Akcja miała na celu budowanie postaw empatii, wskazywania obszarów zagrożeń, w tym zagrożeń związanych z obecnością młodych osób w sieci. W czasie warsztatów, zajęć tematycznych i zabaw, kształtowano pozytywne postawy, wspierano proces integracji i świadomości swoich granic. Ważnym elementem warsztatów był temat pozytywnej komunikacji oraz ścieżki działania w przypadku zauważenia niewłaściwych postaw […]
Wielka sztuka w zasięgu ręki
2025-10-05Wystawa czasowa w MNMK, prezentująca obrazy Chełmońskiego, zgromadziła już tłumy zwiedzających. Również uczniowie SP 106 mieli okazję do bezpośredniego kontaktu z dziełami sztuki tego przedstawiciela malarstwa realistycznego. Udział w zwiedzaniu pod opieką muzealnego przewodnika zawsze jest okazją do kształtowania umiejętności odczytywania sensu dzieł sztuki oraz kształtowania wrażliwości estetycznej .