GRUPA | PROGRAM | PROJEKT | INNOWACJA | ZAJĘCIA DODATKOWE |
I | „Ogród z klasą”- rozwijanie ogrodu przedszkolnego, nasady, wysiew, pielęgnacja upraw, zbiory, przetwarzanie warzyw i owoców, zajęcia ekologiczne. | – Projekt rozwijający „Paluszkowe Maluchy”- zajęcia rozwijające mowę oraz motorykę małą poprzez zabawy paluszkowe, masażyki, aktywności manualno – plastyczne; – „Mamo, tato, wolę wodę”– kształtowanie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych, zwłaszcza dotyczących wody w codziennej diecie, zwrócenie uwagi na zagadnienie ochrony środowiska. | – Innowcja pedagogiczna ,,Dar zabawy” według koncepcji Friedricha Froebla- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez zabawę jako główną formę aktywności. Wspieranie i zaspokajanie ciekawości, aktywności i samodzielności. | – język angielski – zajęcia rytmiczno-muzyczne – zajęcia teatralne – zajęcia taneczne |
II | „Ogród z klasą”- rozwijanie ogrodu przedszkolnego, nasady, wysiew, pielęgnacja upraw, zbiory, przetwarzanie warzyw i owoców, zajęcia ekologiczne. – Ogólnopolski program „Kubusiowi Przyjaciele Natury”– zachęcanie dzieci do dbania o środowisko naturalne, uczenie szacunku dla przyrody, kształcenie dobrych nawyków w zakresie odżywiania oraz aktywnego spędzania czasu i ruchu. | – „Kreatywny Przedszkolak – Kreatywne Dziecko”– rozwijanie u dzieci twórczości artystycznej, szukanie pomysłów na wtórne wykorzystanie materiału, tworzenie w myśl zasady „coś z niczego”; – „Mamo, tato, wolę wodę”– kształtowanie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych, zwłaszcza dotyczących wody w codziennej diecie, zwrócenie uwagi na zagadnienie ochrony środowiska; – Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Z kulturą mi do twarzy”– tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki. Poznanie przez dziecko norm społecznych i wartości. Tworzenie warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka; – Projekt „Ja i Ty – ćwiczyMY”– zajęcia ruchowe prowadzone metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Zajęcia będą miały na celu również rozwijanie umiejętności społecznych, komunikacji, współpracy, koncentracji uwagi. | – „Matematyka Smyka”– rozwijanie edukacji matematycznej poprzez zabawę i ruch – język angielski – zajęcia rytmiczno-muzyczne – zajęcia teatralne – zajęcia taneczne | |
III | – Ogólnopolski Program „Uczymy Dzieci Programować”- inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Pokazanie, że nauka kodowania jest bardzo ważna dla wszechstronnego rozwoju dziecka, a przy tym nie musi być ani trudna, ani nieciekawa, a zajęcia z nie muszą być przeprowadzane wyłącznie w pracowni komputerowej; „Ogród z klasą”- rozwijanie ogrodu przedszkolnego, nasady, wysiew, pielęgnacja upraw, zbiory, przetwarzanie warzyw i owoców, zajęcia ekologiczne. – Ogólnopolski program | – Projekt „Ja i Ty – ćwiczyMY”– zajęcia ruchowe prowadzone metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Zajęcia będą miały na celu również rozwijanie umiejętności społecznych, komunikacji, współpracy, koncentracji uwagi; – Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Z kulturą mi do twarzy”- tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki. Poznanie przez dziecko norm społecznych i wartości. Tworzenie warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka; – Projekt „zagrajMY”- rozwijanie umiejętności społecznych, komunikacyjnych, matematycznych, odporności emocjonalnej poprzez zastosowanie gier planszowych, karcianych, logicznych. | – Innowacja „Zabawa z sylabami”- wprowadzenie do świata czytania z wykorzystaniem elementów metody Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania. | – język angielski – zajęcia rytmiczno-muzyczne – zajęcia teatralne – zajęcia szachowe – zajęcia sportowe na Tauron Arenie: Akademia Przedszkolaka |
IV | – Ogólnopolski program „Zdrowo i sportowo”- zwiększanie świadomości na temat roli i wagi aktywności fizycznej, odpowiedniego odżywiania się i odpoczynku; – Ogólnopolski program „Kubusiowi Przyjaciele Natury”- proekologiczna edukacja dzieci i zachęcenie je do ruchu już od najmłodszych lat. – Ogólnopolski Program „Uczymy Dzieci Programować”– inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Pokazanie, że nauka kodowania jest bardzo ważna dla wszechstronnego rozwoju dziecka, a przy tym nie musi być ani trudna, ani nieciekawa, a zajęcia z nie muszą być przeprowadzane wyłącznie w pracowni komputerowej; – Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Dotknij, poczuj, zobacz”– wzbudzenie w dzieciach pasji do tworzenia, eksperymentowania i doświadczania wielozmysłowego. „Ogród z klasą”- rozwijanie ogrodu przedszkolnego, nasady, wysiew, pielęgnacja upraw, zbiory, przetwarzanie warzyw i owoców, zajęcia ekologiczne. | – „Kreatywny Przedszkolak – Kreatywne Dziecko”- rozwijanie u dzieci twórczości artystycznej, szukanie pomysłów na wtórne wykorzystanie materiału, tworzenie w myśl zasady „coś z niczego”; – Międzynarodowy projekt „Piękna Nasza Polska Cała”- kształtowanie szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsamości narodowej. | – Innowacja „Zwinne ręce” – usprawnianie motoryki małej i dużej, wzmacnianie mięśni, przygotowywanie do pisania; | język angielski – zajęcia rytmiczno-muzyczne – zajęcia teatralne – zajęcia szachowe – zajęcia sportowe na Tauron Arenie: Akademia Przedszkolaka |
Ogólnopolski Projekt Kreatywny Przedszkolak
Główny cel projektu to kreatywne i twórcze działania nauczycieli z przedszkolakami oraz uruchamianie twórczości dzieci, by potrafiły zrobić „coś z niczego”.
Zadaniem nauczyciela w ramach projektu jest ukazywanie dzieciom, iż można tworzyć piękne dzieła niekoniecznie kupując gotowe produkty.
Dzieci w trakcie różnych działań kreatywnych będą kształtować umiejętności: planowania pracy, logicznego myślenia, usprawniania motoryki
małej, obowiązkowości (gdyż część materiałów dzieci będą przynosiły z domu), koncentracji i skupienia, współpracy, porządkowania swojego miejsca pracy.
Dzieciaki – Mleczaki
Cel programu to:
- wzrost świadomości roli mleka i produktów mlecznych w diecie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Edukacja na temat walorów mleka i jego przetworów oraz kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych przez zabawę
Piękna nasza Polska cała
Celem projektu jest inspiracja nauczycieli w przygotowaniu i organizowaniu zajęć i przedsięwzięć o charakterze patriotycznym. Przedszkolaki raz w miesiącu wykonują zadanie z przyjętej listy zadań.
Mały Miś w świecie wielkiej literatury
Projekt ma na celu promowanie czytelnictwa, rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci. Zakłada współpracę z rodzicami, kształtowanie postaw dzieci i rozwijanie kompetencji cyfrowych.
Zdrowo i sportowo
Projekt zakłada aktywizację ruchową dzieci.
Rosnę z matematyką – nowy projekt w naszym przedszkolu.
Nasze przedszkole bierze udział w ogólnopolskim programie granatowym ,, Rosnę z matematyką „. Projekt sponsorowany jest przez mBank. Tytuł naszego projektu brzmi ,,Kreatywna matematyka z darami Froebla”. Specyfika projektu polega na wykorzystaniu darów Froebla jako środka dydaktycznego, wspierającego aktywność poznawczą dzieci. Metoda Froebla sprzyja organizowaniu pracy w małych grupach zadaniowych, wykorzystaniu oryginalnych, drewnianych klocków – darów , formuły teatrzyku stolikowego i nauki […]
Projekt Archi-przygody w naszym przedszkolu
Samorządowe Przedszkole nr 47 bierze udział w projekcie Narodowego Centrum Kultury – Archi-przygody. Pierwsze zajęcia już za nami. Pod opieką architekta przedszkolaki wykonały makiety wymarzonych domów, z których powstało miasto. Projekt rozwijaj różnorodne kompetencje u dzieci , wpisuje się też w działalność środowiska naszego przedszkola na rzecz kształtowania przestrzeni wokół nas.
Projekt
przedszkolny projekt