Tworzymy zakątek krzewów owocowych
Sadzimy krzewy owocowe! W ramach Inicjatywy Lokalnej uczniowie SP 106 oraz dzieci z P47 sadzili dziś porzeczkę, agrest, borówki oraz maliny. Nasadzie towarzyszyła wystawa rysunków, które przedstawiały rośliny z naszego ogrodu opatrzone łacińskimi nazwami, była też okazja, by skorzystać ze ścieżki sensorycznej i poczytać na łonie natury. Dzięki temu wspólnemu działaniu kolejna część terenu na Litewskiej 34 została zagospodarowana.
Urodziny Andersena
W tym roku zapoczątkowaliśmy nowy projekt służący promowaniu czytelnictwa – przedszkolaki obchodziły urodziny Andersena. Goście przybyli na imprezę urodzinową przebrani za postaci z bajek pisarza, mieli okazje skosztować wspaniałego tortu a przede wszystkim wiele dowiedzieć się o sławnym autorze i posłuchać jego utworów czytanych i w bibliotece i na sali przedszkolnej. Planujemy w kolejnych latach również obchodzić urodziny pisarzy, których wybierzemy wspólnie z dziećmi.
Teatralne powitanie wiosny
W tym roku powitanie wiosny miało w naszym przedszkolu formę przedstawienia teatralnego. Dzieci z grupy III zaprosiły koleżanki i kolegów na teatralne spotkanie poświęcone tematyce wiosennej. Duże wrażenie robiła swoboda sceniczna przedszkolaków oraz piękne stroje. W tym dniu odbył się tez tradycyjny pochód z Marzanną, pierwsze wiosenne nasady oraz zajęcia tematyczne poświęcone porze roku, jaką jest wiosna.
Dzień Kota, dzień Niedźwiedzia Polarnego
Dni nietypowe, obchodzone w naszym przedszkolu, pozwalają łączyć naukę z zabawą. Tegoroczne obchody dnia Niedźwiedzia Polarnego były też okazją do zrealizowania z dziećmi projektu lapbooków – kreatywnych, samodzielnie robionych książeczek o niedźwiedziach. Książeczki przez swą formę zachęcają do układania swojej wiedzy, wzbogacania koperty, zakładek o kolejne ciekawostki czy rysunki . Dzień Kota z kolei obfitował z zabawy ruchowe i sprawnościowe oraz był połączony z nauką kodowania.
Bal karnawałowy
Jak co roku przedszkolaki brały udział we wspólne zabawie tanecznej, której atrakcją były różnorodne przebrania i animacje. Dodatkowo w tym roku mogły nauczyć się modelowania różnorodnych kształtów z balonów na przeprowadzonych w tym dniu warsztatach. Choć w naszym przedszkolu często tańczymy i bawimy się przy muzyce – nie ma to jak bal!
Walentynkowe przyjemności
Walentynki mają zwolenników i przeciwników, ale zawsze można wykorzystać ich temat do nauki poprzez zabawę i twórczych działań. W grupie 4 dzieci pracowały w tym dniu w pięciu grupach zadaniowych: 1. Kolorowe eksperymenty- tworzenie barwników z bibuły, mieszanie kolorów. 2. Zabawy matematyczne – przeliczanie serduszek. 3. Freblowskie przeplatanki. 4. Ozdabianie słoików serduszkami metodą decoupage. 5. Kolorowa masa solna – tworzenie serc i kwiatów. Zajęcia […]
Podwodny świat w okularach VR
Dzięki nowym kompetencjom kardy przedszkola przedszkolaki mogą wykorzystywać na zajęciach nie tylko roboty, tablice multimedialne i długopisy 3D ale i okulary VR. Wycieczka w podwodny świat z wykorzystaniem okularów okazała się bardzo atrakcyjna i inspirująca. Zajęcia z wykorzystaniem TIK pokazują też dzieciom sposoby użytkowania nowoczesnych technologii do nauki i poznawania świata.
Dzień Babci i Dziadka
Styczniowe obchody Dnia Babci i Dziadka w naszym przedszkolu to przedstawienia i piosenki dla Dziadków, własnoręcznie wykonane upominki a przede wszystkim – wspólnie spędzony czas. W tym roku gościliśmy też Seniorów z Centrum Aktywności Seniora oraz Koordynatorki CASów, z którymi społeczność przedszkola łączy tradycja 3letniej już współpracy. Seniorzy otrzymali pamiątkowe dyplomy, a pracownicy przedszkola – tytuły Przyjaciela CASu.
Jasełka
Dzieci z grupy 4 zaprosiły społeczność przedszkolną na piękne przedstawienie jasełkowe. Młodzi aktorzy z przejęciem odtworzyli powierzone im role a całość wydarzenia skłoniła widzów do przedświątecznej refleksji.
Kodowanie – przedszkolne wyzwanie
Zajęcia prowadzone przy użyciu robotów ozobot i genibot cieszą się wielką popularnością wśród przedszkolaków. Pozwalają kształtowanie logiczne myślenie, dostrzegać zależności przyczynowo – skutkowe, oswajać się z nowoczesną technologią służącą nauce i rozwojowi. W bieżącym roku w każdej z grup przedszkolnych w sposób szczególny rozwijane są kompetencje informatyczne – zgodnie z rocznym planem kształtowania wybranej kompetencji kluczowej.