Dobre wieści ze szkolnego ogródka
Zapoczątkowane rok temu działania związane z prowadzeniem szkolnego ogródka zaowocowały (nomen omen ) udziałem SP 106 w projekcie Ogród z klasą. Jednym ze sposobów poszukiwania źródeł finansowania projektu jest udział szkoły w konkursach grantowych. Właśnie otrzymaliśmy informację o wygranej w konkursie „Tu mieszkam- tu zmieniam ” i otrzymaniu środków na nasadzenie i pielęgnację altan wierzbowych. Będą one zasadzone obok grządek warzywnych i kwiatowych, uprawianych przez uczniów.
Zajęcia z panią architekt
Mama Ludwika poprowadziła dziś zajęcia, których tematem było pojęcie skali. Choć wydaje się ono fachowe i trudne – dzięki pomysłom pani Agnieszki okazało się, że łatwo wytłumaczyć co to znaczy większy, mniejszy, w odpowiednim rozmiarze. Dzieci poznały różne sposoby mierzenia odległości – sala została zmierzona stopami, sznurkami, miarką i specjalistycznym urządzeniem – metrem elektronicznym. Pomocna okazała się też miarka budowlana. […]
Dzień zebry
W bieżącym tygodniu przedszkolaki poznają zwierzęta. Powstawały prace plastyczne przedstawiające lwy, słonie i żyrafy – nadszedł czas na zebrę. Podczas Dnia Zebry nie tylko była mowa o zwyczajach i środowisku tego sympatycznego zwierzęcia, można było poczuć się jak zebra (ćwiczenia koordynacji) , wyglądać jak zebra i… porozmawiać o bezpieczeństwie w ruchu drogowym oglądając zebrę na przejściu dla pieszych.
Tydzień budowli
Temat przewodni ostatniego tygodnia lutego to budowanie i budowle. Dzieci poznawały etapy budowy domu oraz różne rodzaje budynków. Tworzone były budowle z klocków i pudełek kartonowych. Po wysłuchaniu bajki o trzech świnkach przedszkolaki poznawały materiały, z których świnki miały zbudowane domki. Na koniec tygodnia powstała makieta miasta wraz z zagospodarowaniem przestrzeni. W poniedziałek spotkanie z architektem !
Dzień umiejętności matematycznych w oddziałach przedszkolnych
By rozbudzać zainteresowanie matematyką, kształtować umiejętność orientacji przestrzennej i logicznego myślenia wykorzystać można różnorodne metody. Zajęcia zorganizowane w Dniu Umiejętności Matematycznych miały na celu uczyć poprzez zabawę , były jednym z wielu działań kształtujących kompetencje kluczowe u dzieci. Wykorzystano liczydła, kostki, klocki magnetyczne, obręcze z cyframi i wiele innych pomysłów.
Dzień Włoski w przedszkolu
W deszczowy wtorek przedszkolaki przeniosły się w ciepłe klimaty Włoch. Obejrzały prezentację dotyczącą kultury tego kraju, bawiły się w płynięcie gondolą i upiekły własną pizzę . Każdy przyniósł ulubione składniki, pracowicie nałożył je na zrobione wspólnie ciasto i niecierpliwie czekał, aż pizza się upiecze. Dzięki inwencji rodziców pizze były oryginalne i pełne zdrowych składników.
Pieczemy rogaliki
Przedszkolaki z grupy 1 przygotowały poczęstunek dla Gości przybyłych na uroczystość „Pora dla seniora” . Upieczone wspólnie rogaliki smakowały wyśmienicie! Zajęcia tego rodzaju kształtują umiejętności przydatne w życiu, uczą współpracy, pozwalają uruchomić zmysły i doświadczać tego, co bliskie, rozbudzają ciekawość poznawczą dzieci .
Pora dla Seniora
Swą miłość do Dziadków przedszkolaki opisywały tańcem i śpiewem. W środowe popołudnie, wspólnie z uczniami edukacji wczesnoszkolnej, wystąpili przed licznie zgromadzoną publicznością. Debiut na szkolnej sali gimnastycznej wypadł świetnie, a zapał w wykonywaniu piosenek zachęcił słuchaczy do śpiewu i oklasków. Uroczystość zakończyła się poczęstunkiem oraz warsztatami plastycznymi.
Zajęcia sensoryczne, wykonanie przestrzennych prac
Przestrzenne prace plastyczne, zajęcia sensoryczne , przygotowanie do nauki czytania Metodą Dobrego Startu – ostatnie dni dostarczyły przedszkolakom wielu wrażeń. Temat przestrzennej pracy był bliski doświadczeniu dzieci, ponieważ z okien przedszkola obserwują duży karmnik, często odwiedzany przez sikorki i inne ptaki. Segregowanie ziaren i odwzorowywanie kształtów w kaszy czy ryżu było wprowadzeniem do nauki pisania ale i przyjemnością, dzięki możliwości dotykania użytych w ćwiczeniu materiałów.
Warsztaty aktorskie
Kolejne spotkanie teatralne dzieci z grupy 1 oraz 2 niosło ze sobą nie lada wyzwanie dla małych aktorów. Uczyli się odgrywać rolę Wilka oraz Czerwonego Kapturka ze znanej bajki posługując się rekwizytami oraz kostiumami i maską. Wilk mówił zdecydowanie wilczym głosem a Kapturek wspaniale zrywał kwiatki. Warsztaty uczą skupienia, panowania nad ciałem, samodzielności , słuchania opowieści oraz dają możliwość ekspresji artystycznej.