GRUPA | PROGRAM | PROJEKT | INNOWACJA | ZAJĘCIA DODATKOWE |
I | „Ogród z klasą”- rozwijanie ogrodu przedszkolnego, nasady, wysiew, pielęgnacja upraw, zbiory, przetwarzanie warzyw i owoców, zajęcia ekologiczne. | – „Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy” – projekt promujący czytelnictwo | – język angielski – zajęcia rytmiczno-muzyczne – zajęcia sportowe – zajęcia taneczne | |
II | „Ogród z klasą”- rozwijanie ogrodu przedszkolnego, nasady, wysiew, pielęgnacja upraw, zbiory, przetwarzanie warzyw i owoców, zajęcia ekologiczne. – Ogólnopolski program „Uczymy Dzieci Programować” wprowadzanie elementów kodowania i robotyki do zajęć dydaktycznych, nauka przez zabawę i doświadczanie | – „Kreatywny Przedszkolak – Kreatywne Dziecko”– rozwijanie u dzieci twórczości artystycznej, szukanie pomysłów na wtórne wykorzystanie materiału, tworzenie w myśl zasady „coś z niczego”; Magiczna MOC bajek – projekt czytelniczy | Innowcja pedagogiczna ,,Dar zabawy” według koncepcji Friedricha Froebla- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez zabawę jako główną formę aktywności. Wspieranie i zaspokajanie ciekawości, aktywności i samodzielności. | – „Matematyka Smyka”– rozwijanie edukacji matematycznej poprzez zabawę i ruch – język angielski – zajęcia rytmiczno-muzyczne – zajęcia sportowe – zajęcia taneczne |
III | – Ogólnopolski Program „Uczymy Dzieci Programować”- inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Pokazanie, że nauka kodowania jest bardzo ważna dla wszechstronnego rozwoju dziecka, a przy tym nie musi być ani trudna, ani nieciekawa, a zajęcia z nie muszą być przeprowadzane wyłącznie w pracowni komputerowej; „Ogród z klasą”- rozwijanie ogrodu przedszkolnego, nasady, wysiew, pielęgnacja upraw, zbiory, przetwarzanie warzyw i owoców, zajęcia ekologiczne. – Ogólnopolski program | “Kreatywna Matematyka” – projekt opiera się na działaniach rozwijających kreatywność, kształtujących kompetencje matematyczne i pomagających odkryć matematykę z zupełnie innej strony. „JA i TY – ćwiczyMY” – zajęcia w ramach projektu prowadzone są z wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Projekt ma na celu rozwijanie umiejętności współdziałania, kształtowanie prawidłowych relacji społecznych i koleżeńskich, koncentracji, orientacji w przestrzeni, uwrażliwienie na drugą osobę, świadomości własnego ciała. Dzieci młodsze i starsze aktywnie spędzają czas, integrując się ze sobą. „ZagrajMY” – projekt ma na celu poznawanie przez dzieci różnego rodzaju gier planszowych, karcianych, logicznych, konstruowanie przez dzieci własnych gier. Projekt ma na celu rozwijanie umiejętności matematycznych, logicznego myślenia, społeczno – emocjonalnych, odporności emocjonalnej, pewności siebie (dziecko jako specjalista, tłumaczący grupie zasady gry), umiejętności komunikacyjnych. | „Zabawa z sylabami – wprowadzenie do świata czytania z wykorzystaniem elementów metody Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania®” – innowacja ma na celu rozwijanie zainteresowania czytaniem, umiejętności odczytywania sylab i wyrazów, u dzieci zdolnych umiejętność płynniejszego czytania tekstu. | – język angielski – zajęcia rytmiczno-muzyczne – zajęcia szachowe – zajęcia sportowe na Tauron Arenie: Akademia Przedszkolaka |
IV | – Ogólnopolski Program „Uczymy Dzieci Programować”– inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Pokazanie, że nauka kodowania jest bardzo ważna dla wszechstronnego rozwoju dziecka, a przy tym nie musi być ani trudna, ani nieciekawa, a zajęcia z nie muszą być przeprowadzane wyłącznie w pracowni komputerowej; “Kubusiowi Przyjaciele Natury” – proekologiczna edukacja dzieci i zachęcenie je do ruchu już od najmłodszych lat „Ogród z klasą”- rozwijanie ogrodu przedszkolnego, nasady, wysiew, pielęgnacja upraw, zbiory, przetwarzanie warzyw i owoców, zajęcia ekologiczne. | “Kreatywna Matematyka” – projekt opiera się na działaniach rozwijających kreatywność, kształtujących kompetencje matematyczne i pomagających odkryć matematykę z zupełnie innej strony. „JA i TY – ćwiczyMY” – zajęcia w ramach projektu prowadzone są z wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Projekt ma na celu rozwijanie umiejętności współdziałania, kształtowanie prawidłowych relacji społecznych i koleżeńskich, koncentracji, orientacji w przestrzeni, uwrażliwienie na drugą osobę, świadomości własnego ciała. Dzieci młodsze i starsze aktywnie spędzają czas, integrując się ze sobą. “#20minutdlaMATEMATYKI” – efektywne zdobywanie wiadomości z zakresu edukacji matematycznej przez dzieci poprzez stwarzanie i wykorzystywanie codziennych sytuacji życiowych do utrwalania wiadomości i umiejętności matematycznych. “Technikoludek, czyli dziecko w świecie technologii” – wprowadzenie dziecka w świat technologii, wartości, piękna, zdrowia a także szeroko rozumiana profilaktyka zagrożeń i uzależnień od nowoczesnych technologii. “Eko Ludek” – budowanie świadomości obowiązku dbania o środowisko, w jakim żyjemy. | – Innowacja „Zwinne ręce” – usprawnianie motoryki małej i dużej, wzmacnianie mięśni, przygotowywanie do pisania; | język angielski – zajęcia rytmiczno-muzyczne – zajęcia teatralne – zajęcia szachowe – zajęcia sportowe na Tauron Arenie: Akademia Przedszkolaka |
Ogólnopolski Projekt Kreatywny Przedszkolak

Główny cel projektu to kreatywne i twórcze działania nauczycieli z przedszkolakami oraz uruchamianie twórczości dzieci, by potrafiły zrobić „coś z niczego”.
Zadaniem nauczyciela w ramach projektu jest ukazywanie dzieciom, iż można tworzyć piękne dzieła niekoniecznie kupując gotowe produkty.
Dzieci w trakcie różnych działań kreatywnych będą kształtować umiejętności: planowania pracy, logicznego myślenia, usprawniania motoryki
małej, obowiązkowości (gdyż część materiałów dzieci będą przynosiły z domu), koncentracji i skupienia, współpracy, porządkowania swojego miejsca pracy.
Dzieciaki – Mleczaki

Cel programu to:
- wzrost świadomości roli mleka i produktów mlecznych w diecie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Edukacja na temat walorów mleka i jego przetworów oraz kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych przez zabawę
Piękna nasza Polska cała

Celem projektu jest inspiracja nauczycieli w przygotowaniu i organizowaniu zajęć i przedsięwzięć o charakterze patriotycznym. Przedszkolaki raz w miesiącu wykonują zadanie z przyjętej listy zadań.
Mały Miś w świecie wielkiej literatury

Projekt ma na celu promowanie czytelnictwa, rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci. Zakłada współpracę z rodzicami, kształtowanie postaw dzieci i rozwijanie kompetencji cyfrowych.
Zdrowo i sportowo

Projekt zakłada aktywizację ruchową dzieci.
Rosnę z matematyką – nowy projekt w naszym przedszkolu.
Nasze przedszkole bierze udział w ogólnopolskim programie granatowym ,, Rosnę z matematyką „. Projekt sponsorowany jest przez mBank. Tytuł naszego projektu brzmi ,,Kreatywna matematyka z darami Froebla”. Specyfika projektu polega na wykorzystaniu darów Froebla jako środka dydaktycznego, wspierającego aktywność poznawczą dzieci. Metoda Froebla sprzyja organizowaniu pracy w małych grupach zadaniowych, wykorzystaniu oryginalnych, drewnianych klocków – darów , formuły teatrzyku stolikowego i nauki […]
Projekt Archi-przygody w naszym przedszkolu
Samorządowe Przedszkole nr 47 bierze udział w projekcie Narodowego Centrum Kultury – Archi-przygody. Pierwsze zajęcia już za nami. Pod opieką architekta przedszkolaki wykonały makiety wymarzonych domów, z których powstało miasto. Projekt rozwijaj różnorodne kompetencje u dzieci , wpisuje się też w działalność środowiska naszego przedszkola na rzecz kształtowania przestrzeni wokół nas.
Projekt
przedszkolny projekt