GRUPA | PROGRAM | PROJEKT | INNOWACJA | ZAJĘCIA DODATKOWE |
I | „Ogród z klasą”- rozwijanie ogrodu przedszkolnego, nasady, wysiew, pielęgnacja upraw, zbiory, przetwarzanie warzyw i owoców, zajęcia ekologiczne. – Ogólnopolski program „Uczymy Dzieci Programować” wprowadzanie elementów kodowania i robotyki do zajęć dydaktycznych, nauka przez zabawę i doświadczanie Megamisja dla przedszkoli – wzmacnianie kompetencji społecznych poprzez rozwijanie umiejętności współpracy , ćwiczenie empatii i uważności na emocje swoje i innych | ,,Czuciaki z krainy emocji”– rozwijanie inteligencji emocjonalnej, zapoznanie dzieci z różnymi emocjami, ich rozpoznawaniem i regulowaniem, a także rozwijanie umiejętności radzenie sobie z nimi. ,,Eksperymenty na 4 pory roku”- wprowadzenie dzieci w świat nauki poprzez praktyczne doświadczenia związane z każdą z pór roku. | ,,Innowacja ,,FA-LA-MI”– rozwijanie motoryki małej poprzez zabawy plastyczno- muzyczne | – język angielski – zajęcia rytmiczno-muzyczne – zajęcia sportowe – zajęcia teatralne |
II | „Ogród z klasą”- rozwijanie ogrodu przedszkolnego, nasady, wysiew, pielęgnacja upraw, zbiory, przetwarzanie warzyw i owoców, zajęcia ekologiczne. ,,Gotuj się na zmiany” – głownym celem programu jest promowanie zdrowych nawyków żywieniowych i niemarnowania żywności wśród dzieci, a także rozwijanie kompetencji kulinarnych. ,, | ,,Poruszające bajki o emocjach”- krakowski program edukacyjny, którego celem jest wzmacnianie kompetencji społecznych dzieci i pomaganie w budowaniu odporności psychicznej. ,,Kreatywne prace plastyczne”- wspieranie rozwoju kreatywności i ekspresjii twórczej u dzieci poprzez różnorodne działania plastyczne | I | – „Matematyka Smyka”– rozwijanie edukacji matematycznej poprzez zabawę i ruch – język angielski – zajęcia rytmiczno-muzyczne – zajęcia sportowe – zajęcia teatralne |
III | – Ogólnopolski Program „Uczymy Dzieci Programować”- inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Pokazanie, że nauka kodowania jest bardzo ważna dla wszechstronnego rozwoju dziecka, a przy tym nie musi być ani trudna, ani nieciekawa, a zajęcia z nie muszą być przeprowadzane wyłącznie w pracowni komputerowej; „Ogród z klasą”- rozwijanie ogrodu przedszkolnego, nasady, wysiew, pielęgnacja upraw, zbiory, przetwarzanie warzyw i owoców, zajęcia ekologiczne. – Ogólnopolski program ,, Z Brzechwą i Tuwimem przez przedszkolny rok”- rozwijanie zainteresowań czytelniczych, językowych i ogólnej wrażliwości na sztukę poprzez obcowanie z wierszami tych autorów. | ,,Poruszające bajki o emocjach”- krakowski program edukacyjny, którego celem jest wzmacnianie kompetencji społecznych dzieci i pomaganie w budowaniu odporności psychicznej. ,,Kreatywne prace plastyczne”- wspieranie rozwoju kreatywności i ekspresji twórczej u dzieci poprzez różnorodne działania plastyczne. | ,,Mogę i chcę więcej- rozwijamy talenty dziecięce” – innowacja pedagogiczna według koncepcji i myśli pedagogicznej Friedricha Froebla, nauka przez zabawę. | – język angielski – zajęcia rytmiczno-muzyczne – zajęcia szachowe – zajęcia teatralne |
IV | -,,Gotuj się na zmiany” – głownym celem programu jest promowanie zdrowych nawyków żywieniowych i niemarnowania żywności wśród dzieci, a także rozwijanie kompetencji kulinarnych “Kubusiowi Przyjaciele Natury” – proekologiczna edukacja dzieci i zachęcenie je do ruchu już od najmłodszych lat „Ogród z klasą”- rozwijanie ogrodu przedszkolnego, nasady, wysiew, pielęgnacja upraw, zbiory, przetwarzanie warzyw i owoców, zajęcia ekologiczne. | ,,Postaw na wartości”- kształtowanie postaw i wartości u dzieci poprzez wspieranie ich wszechstronnego rozwoju. Projekt opiera się na kierunkach polityki oświatowej w roku 2025/2026. ,,Poruszające bajki o emocjach”– krakowski program edukacyjny, którego celem jest wzmacnianie kompetencji społecznych dzieci i pomaganiu w budowaniu odporności psychicznej. | – Innowacja „Zwinne ręce” – usprawnianie motoryki małej i dużej, wzmacnianie mięśni, przygotowywanie do pisania; | język angielski – zajęcia rytmiczno-muzyczne – zajęcia teatralne – zajęcia szachowe |
Ogólnopolski Projekt Kreatywny Przedszkolak

Główny cel projektu to kreatywne i twórcze działania nauczycieli z przedszkolakami oraz uruchamianie twórczości dzieci, by potrafiły zrobić „coś z niczego”.
Zadaniem nauczyciela w ramach projektu jest ukazywanie dzieciom, iż można tworzyć piękne dzieła niekoniecznie kupując gotowe produkty.
Dzieci w trakcie różnych działań kreatywnych będą kształtować umiejętności: planowania pracy, logicznego myślenia, usprawniania motoryki
małej, obowiązkowości (gdyż część materiałów dzieci będą przynosiły z domu), koncentracji i skupienia, współpracy, porządkowania swojego miejsca pracy.
Dzieciaki – Mleczaki

Cel programu to:
- wzrost świadomości roli mleka i produktów mlecznych w diecie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Edukacja na temat walorów mleka i jego przetworów oraz kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych przez zabawę
Piękna nasza Polska cała

Celem projektu jest inspiracja nauczycieli w przygotowaniu i organizowaniu zajęć i przedsięwzięć o charakterze patriotycznym. Przedszkolaki raz w miesiącu wykonują zadanie z przyjętej listy zadań.
Mały Miś w świecie wielkiej literatury

Projekt ma na celu promowanie czytelnictwa, rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci. Zakłada współpracę z rodzicami, kształtowanie postaw dzieci i rozwijanie kompetencji cyfrowych.
Zdrowo i sportowo

Projekt zakłada aktywizację ruchową dzieci.
Rosnę z matematyką – nowy projekt w naszym przedszkolu.
Nasze przedszkole bierze udział w ogólnopolskim programie granatowym ,, Rosnę z matematyką „. Projekt sponsorowany jest przez mBank. Tytuł naszego projektu brzmi ,,Kreatywna matematyka z darami Froebla”. Specyfika projektu polega na wykorzystaniu darów Froebla jako środka dydaktycznego, wspierającego aktywność poznawczą dzieci. Metoda Froebla sprzyja organizowaniu pracy w małych grupach zadaniowych, wykorzystaniu oryginalnych, drewnianych klocków – darów , formuły teatrzyku stolikowego i nauki […]
Projekt Archi-przygody w naszym przedszkolu
Samorządowe Przedszkole nr 47 bierze udział w projekcie Narodowego Centrum Kultury – Archi-przygody. Pierwsze zajęcia już za nami. Pod opieką architekta przedszkolaki wykonały makiety wymarzonych domów, z których powstało miasto. Projekt rozwijaj różnorodne kompetencje u dzieci , wpisuje się też w działalność środowiska naszego przedszkola na rzecz kształtowania przestrzeni wokół nas.
Projekt
przedszkolny projekt