Skip to main content

Projekty i programy realizowane w naszym przedszkolu w roku 2025/2026


GRUPA  
PROGRAMPROJEKTINNOWACJAZAJĘCIA DODATKOWE
IOgród z klasą”- rozwijanie ogrodu przedszkolnego, nasady, wysiew, pielęgnacja upraw, zbiory, przetwarzanie warzyw i owoców, zajęcia ekologiczne.

– Ogólnopolski program „Uczymy Dzieci Programować” wprowadzanie elementów kodowania i robotyki do zajęć dydaktycznych, nauka przez zabawę i doświadczanie

Megamisja dla przedszkoli – wzmacnianie kompetencji społecznych poprzez rozwijanie umiejętności współpracy , ćwiczenie empatii i uważności na emocje swoje i innych
,,Czuciaki z krainy emocji”– rozwijanie inteligencji
emocjonalnej, zapoznanie dzieci z różnymi emocjami, ich
rozpoznawaniem i regulowaniem, a także rozwijanie
umiejętności radzenie sobie z nimi.

,,Eksperymenty na 4 pory roku”- wprowadzenie dzieci w
świat nauki poprzez praktyczne doświadczenia związane z
każdą z pór roku.
,,Innowacja ,,FA-LA-MI”
rozwijanie motoryki małej poprzez
zabawy plastyczno- muzyczne
– język angielski
– zajęcia rytmiczno-muzyczne
– zajęcia sportowe
– zajęcia teatralne
II „Ogród z klasą”- rozwijanie ogrodu przedszkolnego, nasady, wysiew, pielęgnacja upraw, zbiory, przetwarzanie warzyw i owoców, zajęcia ekologiczne.

,,Gotuj się na zmiany” – głownym celem
programu jest promowanie zdrowych
nawyków żywieniowych i niemarnowania
żywności wśród dzieci, a także rozwijanie
kompetencji kulinarnych.
,,
,,Poruszające bajki o emocjach”- krakowski program
edukacyjny, którego celem jest wzmacnianie kompetencji
społecznych dzieci i pomaganie w budowaniu odporności
psychicznej.

,,Kreatywne prace plastyczne”- wspieranie rozwoju
kreatywności i ekspresjii twórczej u dzieci poprzez
różnorodne działania plastyczne
 I „Matematyka Smyka”– rozwijanie edukacji matematycznej poprzez zabawę i ruch

– język angielski
– zajęcia rytmiczno-muzyczne
– zajęcia sportowe
– zajęcia teatralne
III
– Ogólnopolski Program „Uczymy Dzieci Programować”- inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Pokazanie, że nauka kodowania jest bardzo ważna dla wszechstronnego rozwoju dziecka, a przy tym nie musi być ani trudna, ani nieciekawa, a zajęcia z nie muszą być przeprowadzane wyłącznie w pracowni komputerowej;

Ogród z klasą”- rozwijanie ogrodu przedszkolnego, nasady, wysiew, pielęgnacja upraw, zbiory, przetwarzanie warzyw i owoców, zajęcia ekologiczne.
– Ogólnopolski program

,, Z Brzechwą i Tuwimem przez przedszkolny
rok
”- rozwijanie zainteresowań
czytelniczych, językowych i ogólnej
wrażliwości na sztukę poprzez obcowanie z
wierszami tych autorów.

 ,,Poruszające bajki o emocjach”- krakowski program
edukacyjny, którego celem jest wzmacnianie kompetencji
społecznych dzieci i pomaganie w budowaniu odporności
psychicznej.


,,Kreatywne prace plastyczne”- wspieranie rozwoju
kreatywności i ekspresji twórczej u dzieci poprzez
różnorodne działania plastyczne.

,,Mogę i chcę więcej- rozwijamy
talenty dziecięce”
– innowacja
pedagogiczna według koncepcji i
myśli pedagogicznej Friedricha Froebla, nauka przez zabawę.
– język angielski
– zajęcia rytmiczno-muzyczne
– zajęcia szachowe
– zajęcia teatralne
IV
-,,Gotuj się na zmiany” – głownym celem
programu jest promowanie zdrowych
nawyków żywieniowych i niemarnowania
żywności wśród dzieci, a także rozwijanie
kompetencji kulinarnych

“Kubusiowi Przyjaciele Natury” – proekologiczna edukacja dzieci i zachęcenie je do ruchu już od najmłodszych lat
 
 
„Ogród z klasą”- rozwijanie ogrodu przedszkolnego, nasady, wysiew, pielęgnacja upraw, zbiory, przetwarzanie warzyw i owoców, zajęcia ekologiczne.
,,Postaw na wartości”- kształtowanie postaw i wartości u
dzieci poprzez wspieranie ich wszechstronnego rozwoju.
Projekt opiera się na kierunkach polityki oświatowej w
roku 2025/2026.

,,Poruszające bajki o emocjach”– krakowski program
edukacyjny, którego celem jest wzmacnianie kompetencji
społecznych dzieci i pomaganiu w budowaniu odporności
psychicznej.
– Innowacja „Zwinne ręce” – usprawnianie motoryki małej i dużej, wzmacnianie mięśni, przygotowywanie do pisania;język angielski
– zajęcia rytmiczno-muzyczne
– zajęcia teatralne
– zajęcia szachowe

Ogólnopolski Projekt Kreatywny Przedszkolak

Główny cel projektu to kreatywne i twórcze działania nauczycieli z przedszkolakami oraz uruchamianie twórczości dzieci, by potrafiły zrobić „coś z niczego”.
Zadaniem nauczyciela w ramach projektu jest ukazywanie dzieciom, iż można tworzyć piękne dzieła niekoniecznie kupując gotowe produkty.
Dzieci w trakcie różnych działań kreatywnych będą kształtować umiejętności: planowania pracy, logicznego myślenia, usprawniania motoryki
małej, obowiązkowości (gdyż część materiałów dzieci będą przynosiły z domu), koncentracji i skupienia, współpracy, porządkowania swojego miejsca pracy.

Zobacz więcej

Dzieciaki – Mleczaki

Cel programu to:

  • wzrost świadomości roli mleka i produktów mlecznych w diecie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  • Edukacja na temat walorów mleka i jego przetworów oraz kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych przez zabawę

Zobacz więcej

Piękna nasza Polska cała

Celem projektu jest inspiracja nauczycieli w przygotowaniu i organizowaniu zajęć i przedsięwzięć o charakterze patriotycznym. Przedszkolaki raz w miesiącu wykonują zadanie z przyjętej listy zadań.

Mały Miś w świecie wielkiej literatury

Projekt ma na celu promowanie czytelnictwa, rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci. Zakłada współpracę z rodzicami, kształtowanie postaw dzieci i rozwijanie kompetencji cyfrowych.

Zdrowo i sportowo

Projekt zakłada aktywizację ruchową dzieci.

Rosnę z matematyką – nowy projekt w naszym przedszkolu.

Rosnę z matematyką – nowy projekt w naszym przedszkolu.

Nasze przedszkole bierze udział w ogólnopolskim programie granatowym ,, Rosnę z matematyką „. Projekt sponsorowany jest przez mBank. Tytuł naszego projektu brzmi ,,Kreatywna matematyka z darami Froebla”. Specyfika projektu polega na wykorzystaniu darów Froebla jako środka dydaktycznego, wspierającego aktywność poznawczą dzieci. Metoda Froebla sprzyja organizowaniu pracy w małych grupach zadaniowych, wykorzystaniu oryginalnych, drewnianych klocków – darów , formuły teatrzyku stolikowego i nauki […]

Projekt Archi-przygody w naszym przedszkolu

Projekt Archi-przygody w naszym przedszkolu

Samorządowe Przedszkole nr 47 bierze udział w projekcie Narodowego Centrum Kultury – Archi-przygody. Pierwsze zajęcia już za nami. Pod opieką architekta przedszkolaki wykonały makiety wymarzonych domów, z których powstało miasto. Projekt rozwijaj różnorodne kompetencje u dzieci , wpisuje się też w działalność środowiska naszego przedszkola na rzecz kształtowania przestrzeni wokół nas.

 
Skip to content