„Jakie odgłosy przyrody słychać w utworze A. Vivadiego” – takie pytanie zadali sobie uczniowie klasy 1, pracując metodą pytań i doświadczeń na zajęciach dodatkowych kształtujących wrażliwość muzyczną.
Podjęte aktywności miały na celu naukę uważności, świadomego obcowania z utworem muzycznym, umiejętności mówienia o swoich wrażeniach w kontakcie ze sztuką i ekspresji artystycznej. Dzieci podczas słuchania muzyki podnosiły obrazki kojarzące im się z odgłosami przyrody, które w danym momencie słyszały. Wybierały obrazki pasujące do  śpiewu ptaków, szumu drzew, wiatru, płynącego strumyka, burzy i deszczu.

Następnie podczas kolejnego słuchania utworu „Wiosna”, uczniowie układali obrazki w takiej kolejności w jakiej słyszeli wejścia odgłosów przyrody.

Dzieciom została przybliżona również twórczość i życiorys A. Vivaldiego.

Nasze zadanie kończyło się pracą plastyczną –  dzieci namalowały utwór „Wiosna” A. Vivaldiego z zachowaniem kolejności wejść odgłosów przyrody jakie usłyszały.