Tegoroczne obchody Święta Niepodległości miały międzypokoleniowy charakter, gdyż w uroczystości wzięli udział nie tylko nasi uczniowie, ale również seniorzy z Centrum Aktywności Seniora „Współpracujmy”. W tym roku wyruszyliśmy krakowskim szlakiem niepodległości wędrując , dzięki prezentacji multimedialnej i młodym narratorom, do miejsc, które nierozerwalnie łączą się z walką i odzyskaniem niepodległości. Widzowie poznali między innymi historię Domu im. Józefa Piłsudskiego przy Oleandrach, okoliczności odzyskania niepodległości w Krakowie oraz sylwetkę zapomnianego nieco bohatera tych wydarzeń, Antoniego Stawarza. W programie nie zabrakło również informacji o zasługach patrona naszej szkoły Artura Grottgera, który większość swojej malarskiej twórczości poświęcił walce o wolność Polski. Podobnie jak uczestnicy krakowskiej Lekcji Śpiewania, wszyscy uczestnicy z zapałem włączyli się także chóralne wykonanie znanych pieśni patriotycznych.
Podobne wpisy
Zapraszamy na zajęcia otwarte kandydatów do klas 1 SP.
2024-12-019 grudnia zapraszamy zerówkowiczów ciekawych, jak to jest w szkole, na zajęcia z nauczycielkami edukacji wczesnoszkolnej. O godzinie 17.00 w sali na 1 piętrze przez 45 minut będą mogli wziąć udział w zaproponowanych aktywnościach i rozejrzeć się po szkolnej klasie. Mile widziane obuwie na zmianę 😉
Prezentacja efektów projektu „Działajmy Razem” w Urzędzie Miasta Krakowa
2024-12-01Projekt „Działajmy Razem” ma na celu integrację międzypokoleniową. W ramach „Działajmy Razem” w SP 106 odbywały się m.in. warsztaty rękodzieła, spotkania w Centrum Aktywności Seniora, malowanie muralu czy Dzień Babci i Dziadka. O przebiegu projektu uczniowie byli zobowiązani opowiedzieć na uroczystej gali w Urzędzie Miasta Krakowa. Reprezentanci SP 106 sprostali wyzwaniu wystąpienia publicznego, stając na miejscu Miejskich Radnych i zwracając się do zgromadzonych seniorów, organizatorów projektu i młodzieży […]
Szkolny Dzień Praw Dziecka
2024-12-01Z okazji Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka uczniowie klasy trzeciej zaprosili na przygotowane przez nich scenki dramowe. Uczniowie w przygotowanych scenkach wnikliwie analizowali każde z praw, wyjmując z przygotowanych pudełek artefakty symbolizujące kolejne znaczenia danego prawa. Zespół aktorów spisał się znakomicie. O prawach dziecka mówiliśmy też na etyce. Uczniowie rozmawiali o tym, czym są prawa dziecka, gdzie ich szukać, oraz o różnych sytuacjach i miejscach na świecie, gdzie […]