Kolejny „Spacerek po Krakowie” nosił tytuł „Historia strojów”. Uczniowie klasy 1a i 2a wzięli udział w zajęciach w Muzeum Narodowym, które poświęcone były modzie, historii ubiorów i ich znaczeniu dla noszących je osób. Spotkanie miało część warsztatową – nie tylko oglądano ekspozycję ale też każdy uczestnik wycieczki mógł przymierzyć stroje z dawnych epok. Okazało się też, że w tym samym wnętrzu Galerii Rzemiosła Artystycznego można odbyć wiele różnorodnych spotkań – historia zegarów (temat poprzedniego spacerku) i historia mody to tylko niektóre z propozycji Muzeum
Podobne wpisy
Dzień Otwarty dla kandydatów do klas pierwszych
2025-02-16Zapraszamy kandydatów do klas 1 do spotkania w SP 106 . Oto, co przygotowaliśmy dla Was: Eksperymentalny Świat Jutra- zajęcia chemiczno-biologiczno- językowe, W Świecie Wyobraźni -warsztaty polonistyczne z użyciem AI, Naelektryzuj świat – zagadki matematyczno-fizyczne, zajęcia sprawnościowe: labirynt ciemności, laserowy labirynt, Zawody Przyszłości – warsztaty językowe, Świetlicowe Labolatorium, Koralikowe Show – aktywności na świetlicy, Podróże ozobotów, Przygody Emobota, FUNtastyczny druk 3D, Uno, […]
Debata znaczeniu samorządu w szkole
2025-02-16Uczniowie SP 106 i SP 36 spotkali się na pierwszej wspólnej debacie, której teza brzmiała: samorząd powinien mieć większy wpływ na życie szkoły niż rada pedagogiczna. Obie strony debaty: propozycja i opozycja, były świetnie przygotowane. Debatę prowadzili Jadwiga Mizerska i Patryk Golba, dziś w roli przedstawicieli Stowarzyszenia Mówców , wieloletni działacze Młodzieżowej Rady Miasta Krakowa i osoby zaangażowane na wielu społecznych polach. Gośćmi […]
Artystyczna inicjatywa uczniowska
2025-01-26W mijającym półroczu zrealizowano ciekawą inicjatywę uczniowską – mural „Myślografia”. Uczennice klasy 3a, zainspirowane ćwiczeniami w czasie zajęć rozwijających, stworzyły projekt muralu. Dzięki wsparciu Rodziców, profesjonalnie przeniesiono projekt na ścianę i inicjatorzy mogli przystąpić do wspólnego malowania. Każdy z twórców na własnym fragmencie ściany mógł puścić wodze fantazji i oddać się nieskrępowanej ekspresji twórczej. Na muralu pojawiły się motywy realistyczne ale też niefiguratywne. Malowanie było […]