Skip to main content

Wyzwania

Konkurs recytatorski

Konkurs recytatorski

W tegorocznej edycji konkursu recytatorskiego wzięło udział 23 uczniów z klas 1 – 6. Prezentowany repertuar był zgodny z wymogami XXI Krakowskiego Konkursu Recytatorskiego, organizowanego przez Centrum Kultury Podgórza, Nowohuckie Centrum Kultury, Centrum Kultury Dworek Białoprądnicki. Recytatorzy zaprezentowali różnorodne teksty w swojej interpretacji. Życzymy powodzenia finalistom etapu szkolnego w dalszych eliminacjach !

Konkurs o ochronie przeciwpożarowej

Konkurs o ochronie przeciwpożarowej

W tegorocznej edycji konkursu o ochronie przeciwpożarowej uczeń klasy 4b zdobył pierwsze miejsce w Krakowie! W roku ubiegły również uczeń SP 106 , z klasy 5a, zdobył analogiczne miejsce w tym konkursie. Gratulujemy.

Wolontariat na 106

Wolontariat na 106

Nasz młody wolontariat ma coraz więcej osób chętnych do wspólnego działania . Wolontariat na 106 w grudniu obchodził Dzień Wolontariusza – wykonano plansze definiujące słowo wolontariusz oraz plakietki wolontariatu. Młodzież zaprosiła też przedszkolaki na krótkie spotkanie i obdarowała je ozdobionymi dla nich balonami. W grudniu wolontariusze wspierali zbiórki darów dla Hospicjum oraz akcję Paczka pod choinkę. Przy ich udziale odbywały się też warsztaty ozdóbkowe prowadzone z wolontariuszami Fundacji […]

Wspólna grudniowa Zumba – akcja szkolna

Wspólna grudniowa Zumba – akcja szkolna

Pierwsza szkolna akcja taneczna połączona została z kiermaszem wyrobów rękodzieła, które powstały w ramach projektu „Działajmy Razem” oraz mini kiermaszem rady Rodziców. Wspólne tańce uczniów, nauczycieli i rodziców pod okiem profesjonalnej trenerki pani Anny przyniosły dużą dawkę pozytywnej energii. Akcja miała cel dobroczynny (kwestowania na rzecz Hospicjum Świętego Łazarza) , integracyjny (poczęstunek od Rady Rodziców, wspólne tańce) oraz promocyjny (promocja projektu międzypokoleniowego […]

Zajęcia z architektury w klasie 4

Zajęcia z architektury w klasie 4

W bieżącym roku szkolnym kontynuowana jest innowacja pedagogiczna realizowana w postaci dodatkowej godziny zajęć lekcyjnych w klasie 4, które poświęcone są architekturze i projektowaniu- również wspólnej, szkolnej przestrzeni. Czwartoklasiści rozpoczynają swoją przygodę z architektury m.in. od tworzenia makiet domu wraz z otoczeniem, na zajęciach wykorzystywane są też nowoczesne technologie szkolnego Laboratorium Przyszłości, uczniowie wykorzystują gdy dydaktyczne i materiały konstrukcyjne.

Kąciki relaksacyjno-sensoryczne w klasach

Kąciki relaksacyjno-sensoryczne w klasach

Uważnie wsłuchując się w potrzeby najmłodszych uczestników naszej społeczności rozpoczęliśmy wyposażanie sal w kąciki relaksacyjno- sensoryczne. W zdobyciu potrzebnych akcesoriów niezawodna okazała się Fundacja Moja Przestrzeń, z którą SP 106 współpracuje już drugi rok. Dzięki współpracy z Fundacją nasi uczniowie korzystają z dodatkowych zajęć prowadzonych przez specjalistów, nasza stołówka została wyposażona w panele akustyczne, doposażone też zostały gabinety specjalistów.

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka świętowaliśmy nie tylko zajęciami edukacyjnymi, ale również kolorem niebieskim oraz szkolnym konkursem o prawach dziecka. Mistrzem Wiedzy o Prawach Dziecka została Milena z 3a, która zdobyła w konkursie najwięcej punktów ze wszystkich uczniów. Jak co roku mówiliśmy w zespołach klasowych o pochodzeniu tego święta i korzystaliśmy z materiałów opracowanych przez UNICEF.

Obchody 105 Rocznicy Odzyskania Niepodległości

Obchody 105 Rocznicy Odzyskania Niepodległości

Tegoroczne szkolne obchody Rocznicy Odzyskania Niepodległości łączyły występy artystyczne ze wspólnym śpiewanie pieśni i piosenek związanych z Polską. Uczniowie klas 1 – 3 przedstawiali wiersze, choreografię, piosenki, występując przed rówieśnikami. Klasy 4 – 6 na wspólnym spotkaniu poznały kontekst historyczny wydarzeń związanych z odzyskaniem niepodległości oraz wspólnie zaśpiewały pieśni legionowe. Stroje galowe uczniów podkreśliły charakter tego dnia.

Udział w projekcie „Każde dziecko ma talent”

Udział w projekcie „Każde dziecko ma talent”

W ramach krakowskiego projektu „Każde dziecko ma talent” uczniowie malowali „Śpiącego rycerza w Zakopanem” pod okiem artystki Kingi Krzyś. Całodzienne warsztaty pozwoliły uczestnikom przejść różne etapy procesu twórczego aż do powstania obrazu. Projekt jest realizowany przez Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych LEGE ARTIS, mamy nadzieję, że będzie też kontynuowany.

Projekt Działajmy Razem

Projekt Działajmy Razem

Konkurs na projekt „Działajmy razem” realizowany jest przez Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia UMK we współpracy z pełnomocnikiem prezydenta Krakowa ds. polityki senioralnej oraz Wydziałem Edukacji. Do udziału zaproszeni są uczniowie klas VI-VIII szkół podstawowych, uczniowie szkół ponadpodstawowych, uczestnicy zajęć w młodzieżowych domach kultury oraz mieszkańcy burs prowadzonych przez Gminę Miejską Kraków. Otrzymaliśmy środki na realizację zadania zgłoszonego przez Szkołę Podstawową nr 106 w tegorocznej edycji projektu. […]

 
Skip to content